środa, 22 maja 2013

Testy fotelików ADAC 2013 wszystkie wyniki

Troszkę się pomyliłem. Jednak piątka dla nowego Kiddy (stawiałem czwórkę) i czwórka dla Cybexa (stawiałem piątkę). Nieważne, do przewidzenia. Ale mamy za to kolejną piękną kompromitację w postaci dwójeczki dla RWF-a o nazwie Max Way (nota bene wyróżnionego Testem Plus) ze stajni Britaxa. Brawo ADAC, jeśli ktokolwiek jeszcze mi powie, że testy foteli przeprowadzane przez ten automobilklub  są miarodajne to przy najbliższym spotkaniu poczęstuję go sążnym front kickiem. Bo jak mam nazwać fakt, że Concord Air uzyskał 5* za bezpieczeństwo, a ogólna ocena to 3*, tylko dlatego, że tapicerka śmierdziała jak tureckie sandały. Jak tylko opublikują dokładniejszą analizę dam znać. Tymczasem zapraszam do obejrzenia tej "niecodziennej" tabelki.

Sicherheit - bezpieczeństwo
Bedienung - łatwość obsługi
Reinig - konserwacja
Schadstoffprufung - substancje szkodliwe





I pełne zestawienie:


11 komentarzy:

  1. Max Way 4.0 za ergonomie. I znowu się zacznie tłumaczenie, że kolejny raz adac ma problem z montażem foteli tyłem na pasy. Wcześniej była akcja z Combi teraz z max wayem a jest to jeden z najprostszych foteli do montażu tyłem zwłaszcza jeżeli go montują w skorupie golfa. Do tego kiddie 5*. No tak w końcu niemiecki fotel i to z poduchą.

    OdpowiedzUsuń
  2. a dlaczego kolega bloger nie pisze nic o teście rollowania fotelika z "ladą" test porównawczy z fotelikiem z pasami?
    Ten blog to jakiś wymysł marketingowy a nie merytoryczna publikacja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwie prośby: po pierwsze przeczytaj bloga, po drugie spróbuj następny komentarz napisać tak, żeby mnie zęby nie bolały jak będę go czytał.

      Usuń
  3. Wygląda na to że ADAC nie wziął pod uwagę ostatnich rewelacji związanych z fotelikami z osłona tułowia. Dlaczego? Może ktoś łaskawie nas oświeci a może nie. Nie psioczyłbym tak na ADACA w kwestii Britaxa MW. Widać wyraźną presję jaką próbują wywrzeć na producentach w kwestii isofix. Po za tym to Niemcy, oni dołączają instrukcję obsługi do packi na muchy. W naszych warunkach niezbyt korzystne, w niedługim czasie może się okazać że z rynku znikną foteliki montowane pasami (i-Size)a wtedy przeciętny polski rodzic będzie miał ból dopasować coś do swojego co najmniej dziesięcioletniego auta. Ja też jestem w tej grupie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. (Raczej na pewno nikt nie oświeci, bo cash, money and forsa się liczy) Mówisz isofix? Ok, w takim razie czemu nie dają nowemu bmw jednej gwiazdki, skoro obsługa deski rozdzielczej jest kosmicznie trudna? Przecież łatwość zmienienia stacji w radiu też wpływa na bezpieczeństwo, a jednak nie jest to brane pod uwagę. Sprawdzane jest gołe zderzenie i to, co się dzieje z manekinem. Kropka.

      Usuń
  4. Niezbyt trafne porównanie, ale rozumiem o co Ci chodzi. Tacy są Niemcy, dokładni i poukładani. Widziałeś na filmie jaką kwaśna minę miał koleś naciągając dodatkowe pasy mocowań w Britax MW? Zrozum jego sytuację ;) Bardziej martwi mnie fakt że niedługo testy ADAC będa słabsze (?!) niż homologacja po zmianach. Widziałeś poprawki naniesione do homologacji po teście UTAC. Jeśli to przejdzie... To ja nie wiem, chyba będzie kóniec świata.

    OdpowiedzUsuń
  5. I byłoby super, że test homologacyjny, który i tak musi przejść każdy fotel przed pojawieniem się na rynku będzie lepszy od ADACa. Dlaczego a dlatego, żeby poczuli po kieszeni to że nie są wyrocznią i przynajmniej z jednego źródła dochód by im poszedł gdzieś.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heh. Przychodzi klientka do sklepu i pyta co to za fotel ten zenith coneco. No dobry, cztery gwiazdki w adac. A ma homologację? Aaaa homologacji to jeszcze nie przeszedł.

      Usuń
  6. Witam serdecznie,

    jestem rodzicem i jestem na etapie wyboru fotelika z grupy 15-36 bez isofixa. Czytałem te testy ADAC i wybór mój padł na Recaro Milano, ale teraz już sam nie wiem. Niby ma 4*, ale jak widać te gwiazdki niekoniecznie mówią o tym czy faktycznie fotelik jest godny polecenia. Zatem czy coś w podobnych granicach cenowych jest godne polecenia? Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek wskazówkę.
    Pozdrawiam
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam, również szukam fotelika ale bez ISOFIX ponieważ nie mam tej opcji w aucie. Fotelik 9-18 obecnie taka opcja mnie interesuje. Biorę pod uwagę Romer Britax ? czy warto i dlaczego czy coś innego , nie biorę pod uwagę maxi-cosi Rubi.

    OdpowiedzUsuń
  8. Może ktoś mi powie jak się ma ocena z przed np. 3 lat do oceny z tego roku ?
    Mam fotelik CYBEX FREE-FIX (bodajże w 2010 w kategori 15-36 kg miał super ocenę, jedną z najwyższych) obecnie kosztuje 370 PLN, ma isofix.
    Muszę teraz kupić drugi z kat. 15-36kg dla 2 dziecka, foteliki z taką samą oceną jak mój pierwszy, ale z tego lub poprzedniego roku z isofix-em zaczynają się od 600 PLN...
    Czy warto przepłacać ? Tzn. czy czymś 4 gwiazdki z 2010 r., różnią się od 4 gwiazdek z 2012 r. / 2013 r. ?

    OdpowiedzUsuń